Informace v článku jsou vhodné pro typy webů: článek je vhodný pro informační typ webu

Klíčové ukazatele výkonnosti informačního webu

Informační weby nabízejí určitou službu nebo produkt, specifikují zájem uživatele a poskytují mu konkrétní informace. Mají užší interakci s uživatelem (třeba přes poptávkové formuláře, konfigurační kalkulačky apod.). U takových webů se KPI zaměří spíše na sledování konverzních akcí uživatelů:

  • Vyplnění poptávkového formuláře.
  • Objednání vzorku.
  • Stažení návrhu smlouvy.
  • Vyplnění pravdivých kontaktních informací.
  • Projevení zájmu o službu nebo produkt.

Měli byste vědět, jaká je pravděpodobnost, že po takové akci následuje přeměna uživatele na zákazníka. Kolik vyplněných poptávek dokážou vaši obchodníci dotáhnout do uzavřených obchodů?

Příklad: Uživatelé mají možnost sestavit si na webu víkendový balíček v  hotelu. Vybrat si služby, které si chtějí dopřát. Z měření víte, že na 30 konfigurací připadá jedna skutečná objednávka. Náklady na získání jednoho uživatele, který použije konfigurátor, jsou 100 Kč. Víte tedy, že přivedení jednoho zákazníka vás bude stát přibližně 3 000kč. Můžete si to vůbec dovolit, vzhledem k tržbám za danou službu?

Umíte si představit, že nebudete počítat tímto způsobem?


Zpětná vazba